Veien til Potensialefabrikkens logo
Da jeg skulle utarbeide logo til bedriften min, var det viktig for meg å inkludere firmaets visjon i prosessen. En del av Potensialefabrikkens grunntanke er at alle hører til. Vi har en visjon om å gjøre deg bevisst ditt eget potensiale og på denne måten kunne ta det i bruk.
Jeg ville derfor gi oppdraget til et ungt talent. Jeg kontaktet Greveskogen videregående skole med spørsmål om dette kunne være et interessant prosjekt for deres elever.
Svaret jeg fikk var et rungende JA!
Jeg sendte en bestilling der jeg gav stikkord om Potensialefabrikkens visjon og tjenester. Jeg fikk mange gode forslag og utkast til logoer – valget falt på et utkast til det som til slutt skulle bli den logoen du ser i dag.
Logoen er utarbeidet og laget av sytten år gamle Chris Chi Minh Nguyen.
Chris har vært fantastisk å samarbeide med og dette sier han selv om den kreative prosessen:
«Selv om jeg ikke visste hvordan jeg skulle lage logoen, hadde jeg hele tiden et klart bilde av hvordan den skulle bli. Jeg ønsket at hjertet skulle ha et litt tegnet utseende, for å gi det en litt morsommere karakter. I tillegg la jeg til litt skygge for å gjøre det hele mer livlig. Den mest utfordrende delen var den lille puslespillbiten. Jeg strevde litt med å forme den riktig, men etter litt arbeid, klarte jeg til slutt å oppnå den formen jeg hadde i tankene. Dette prosjektet var utfordrende, men jeg følte jeg lærte mye i prosessen.»
Jeg er strålende fornøyd både med logoen og samarbeidet med Chris.
Har du noen talenter du ikke har vist andre ennå?
